esmaspäev, 25. oktoober 2010

Marineeritud kõrvitsasalat

/Prindi retsept/
Ma ei ole tegelikult eriline hoidiste tegija, sest mul on nii tubli hoidistaja ema, et mul pole selleks erilist vajadust olnud. Minu töö piirdub tavaliselt korilusega ja vajadusel käin abiks ka hakkimas. Veidi olen hoidistamisest kõrvale hiilinud ka seetõttu, et mu esimene üritus oli kirsimoosi keetmine, mis lõpuks moosiks ei saanudki, vaid jäi mingiks kompoti ja moosi vaheliseks olluseks. Kõrvitsasalati koha pealt lähevad meil emaga aga maitsed veidi lahku ja seetõttu võtsin selle asja ise ette. Üks õige hea kõrvitsasalat peab olema piisavalt magus ja piisavalt äädikane, ülejäänud maitsestamine on juba teisejärguline. Peale väikseid näpunäiteid S-i vanaemalt, kelle kõrvitsad on täpselt sellised, nagu ühed kõrvitsad olema peavad, asusingi asja juurde. Kuna "vanadel tegijatel" tavaliselt retsepti ei olegi, kõik käib tunde järgi, siis tegin alguses väikese proovipartii, mille järgi sai teisel korral õiged kogused paika loksutatud. Tulid täpselt sellised, nagu ühed kõrvitsad olema peavad. Nüüd tuleb ainult kõrvitsat juurde hankida :)




Vaja läheb:
2 kg kõrvitsat
1,5 liitrit vett
3-4 sl äädikat
400-450g suhkrut
10-12 tera vürtsi
8-10 tera nelki
2 kaneelikoort
1 apelsini koor







Koori kõrvits ning eemalda keskelt seemnetega pehme südamik. Lõika paraja suurusega tükkideks.
Vala peale vesi ning äädikas ja jäta mõneks tunniks kuni üleöö seisma. Nii jääb kõrvits krõmpsuvaks ega kee katki.

Keera vürtsid marli sisse ning tõsta koos suhkru ja sektoriteks lõigatud apelsinikoorega potti. Lase keema tõusta ning hauta tasasel tulel kuni kõrvits muutub piisavalt pehmeks ja läbpaistvaks. Selleks võib kuluda 45-60 minutit, olenevalt kõrvitsast. On ka poole tunniga pehmeks keenud.

**Keetmise ajal maitse marinaadi ja vajadusel lisa suhkrut või äädikat. Arvesta sellega, et jahtudes tõmbavad maitsed tublisti tagasi.

Eemalda marli sees olevad vürtsd ning apelsinikoored ning tõsta kõrvitsad koos vedelikuga pastöriseeritud purkidesse(tükid ees ja vedelik peale) ja keera kaaned tugevalt kinni.

Enne keldrisse või külmkappi viimist lase täielikult maha jahtuda.

5 kommentaari:

  1. Lihtsalt imehea, suurepärane. Pool suguvõsa sõi ja kiitis.

    VastaKustuta
  2. Suur aitäh! Selle retsepti järgi tehes sai kõrvits koha ka minu hoidiste seas :)

    VastaKustuta
  3. Minu jaoks jäid natuke kaneelised, et vb panen pulga või poole jagu teinekord vähem seda maitseainet :)

    Esimese katsetuse kohta nii normaalsed ja nämmad, et isegi lapsed kiitsid heaks! ;)

    VastaKustuta