esmaspäev, 7. märts 2011

Mangotort

/Prindi retsept/
Ma pole kaugeltki mitte esimene, kes sellest Pille genereeritud mangotordist kirjutab ja mul on kuri kahtlus, et ma ei jää ka viimaseks. Kõnealune tort on juba pikka aega nami-nami keskkonnas laineid löönud ja kiitjate nimekiri aina pikeneb.
Selle maheda ja kerge tordi õnnestumise võtmekomponendiks on East Endi Alphonso mangopüree, mida võib leida Tallinnas Piprapoest, Stockmannist või Kaubamajast (vt allpool asuvat pilti). Tegu on ühe tõeliselt väärtusliku purgikesega, mille ma kunagi just tänu selle tordi retseptile enda jaoks avastasin. Rikkalik ja maitseküllane püree, mis on nii puhta maitsega, et jääb mulje nagu maiustaksid ühe tõeliselt värske ja küpse mango kallal. Kõigil mangolembelistel tasub järele proovida, kui pole seda juba tehtud.
Tort ongi üles ehitatud selle konkreetse mangopüree puhtale maitsele, mida tasakaalustab hapukas sidrun. Ning need kaks loovad koosluse, mis on maitselt mahe ja kergelt hapukas. Ükski maitse ei tungi liigselt esile ega jää ka teiste varju passima. Kõik on paigas!
Oma kerge olemusega sobib see tort lõpetama isegi mõnda rammusamat pidusöömingut.

Kogusest jagub kümnele-kaheteistkümnele.


Põhi:
200g šokolaadiküpsiseid
80g võid

Kate:
500g mangopüreed (East End, Alphonso)
200g maitsestamata jogurtit
2 dl 35% rõõska koort
1 keskmise suurusega sidruni mahl
3 sl vett
3 sl (kuhjaga) suhkrut
8 lehte või 2 sl želatiini

Kaunistamiseks:
füüsaleid
või hakitud pistaatsipähkleid


Esmalt valmista koogipõhi. Selleks purusta šokolaadiküpsised köögikombainis või väikeses kotikeses pudrunuia, lihahaamri, tainarulli vm asjakohasega, mis kätte satub. Sega purustatud küpsised sulavõiga ning suru küpsetuspaberiga vooderdatud lahtikäiva koogivormi põhjale. Soovi korral küpseta põhja 200 kraadi juures 10 minutit, aga ei pea.
  • Mina kasutasin Kalevi šokolaadiküpsiseid, aga võib soovi korral ka Digestive küpsistele paar supilusikatäit kakaod lisada ja neid kasutada. Pille oli originaalretseptis pakkunud välja ka võimaluse piparkookidest põhi valmistada.
  • Olen kooki teinud nii 24 kui 26 cm läbimõõduga vormis, aga kõrguselt meeldis väiksemas vormis tehtud kook rohkem. See ka pildil. 
  • Põhja küll ei pea eelnevalt küpsetama, aga seda tehes jääb põhi veidi vähem pudisev ja kindlam. Eelnevalt küpsetatud põhi tuleks enne täidisega katmist kindlasti täielikult maha jahutada.


Täidise valmistamiseks sega mangopüree maitsestamata jogurtiga.

Pane želatiin külma vee sisse umbes 5-ks minutiks paisuma.

Kuumuta sidrunimahl ja vesi keemiseni ning eemalda tulelt.
Pigista želatiinilehed üleliigsest veest kuivaks ning tõsta kuuma sidrunimahla sisse. Sega kuni lehed on ühtlaselt vedelikku lahustunud.

Vahusta rõõsk koor suhkruga.

Nirista želatiinisegu mango-jogurtisegule ühtlase joana, ise pidevalt segades. Lõpuks sega ettevaatlikult sisse ka vahustatud rõõsk koor.


Vala mangokate tordipõhjale ning tõsta vähemalt neljaks-viieks tunniks, aga soovitatavalt üleöö külmkappi tahenema.
  • Pean tunnistama, et olen seni želatiinilehti mingil põhjusel peljanud, aga selles tordis kasutasin neid esmakordselt ja üllatusin väga positiivselt, sest nendega toimetamine on želatiinipurust tunduvalt lihtsam ja lollikindlam (ennast pean ikka silmas :P). Aga võib muidugi ka puruželatiini kasutada- kuidas kellelgi mugavam on.
  • Kook on üpris mahe ja vähemagus, seetõttu tasuks suhkrut mõõta kuhjaga supilusikates ja sidrun valida keskmist mõõtu, mitte väga suur.
Enne serveerimist kaunista tort kas füüsalite või hakitud pistaatsiapähklitega.


Allikas: Nami-Nami kokaraamat

Teised samast tordist:

7 kommentaari:

  1. Ilusad pildid!
    Mul oli ka ükskord plaanis seda torti teha, aga plaaniks ta jäigi, sest seda konkreetset mangopüreed ma Tartust ei leidnud. Peaks uuesti luurele minema :)

    VastaKustuta
  2. Koopatibi, Tartus tasub vaadata ringi Tartu Kaubamajas või Kaupmehe hulgilaos.

    VastaKustuta
  3. Oi, Elis, nii tore, et meeldis ja maitses ja et isegi kokaraamat pildile on sattunud :)

    VastaKustuta
  4. Kindlasti maitsev! Kahjuks ei ole pildil üldse mango ilusat rõõmsat värvi, aga see ilmselt kaamera süü:-)

    Tartu Kaubamaja toidumaailmas olengi näinud ainult seni mangopüreed!

    VastaKustuta
  5. Mina nägin hiljuti seda East Endi mangopüreed ka Viimsi Marketis!

    VastaKustuta
  6. Ma ostsin Prsimast 100 % magustamata Bonnie mangopüree, tea, kas see on sama hää kui East End oma? Väikses tetrapakis, 500 gr...Soome toodang..laupäeval tuleb mehe sünnipäev, ma vist proovin ära.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kaire, ma olen vist vastamisega tiba hiljaks jäänud, aga ma pole Bonnie mangopüree maitse ja kvaliteediga kursis ja ei julge pead anda, et see päris see just jääb. Igal juhul loodan parimat! :)

      Kustuta