laupäev, 19. november 2011

Hummus ja bruschettad


Kui on olemas kahte sorti inimesed: need kes hummust armastavad ja need, kes pigem põlgavad, siis mina tõstan oma kaks kätt üles, lahterdan ennast nende kirglike armastajate ridadesse ja nõuan muudkui juurde ja juurde! Kuidas siis teisiti?
Ja kusjuures siinkohal pean tunnistama, et minu lembus selle Kesk-Aasiast pärineva eelroa vastu ei olegi väga pikalt kestnud. Seda seetõttu, et aegu ammuseid tagasi olin ma just väljas süües üpris jamasid versioone proovida saanud ja kaugeltki mitte ei suutnud ma siis mõista teiste vaimustust ja rõõmuhõiskeid! Ei tegu, ei nägu! ÕNNEKS olen ma siiski inimene, kes alati annab toidule muudkui uusi võimalusi ja täna ma juba tean, et alamaitsestatud hummusel ei olegi tegu ega nägu, samas kui hästi maitsestatud hummus on lihtsalt taevalik!


Mina teen hummust alati vähemalt kahest purgist kikerhernestest, sest poole söön ma juba tegemise käigus ära ja teine pool on täpselt paras paari-kolme peale õhtuseks snäkiks pita või bruschettadega serveerida. Kuidas keegi eelistab.
Aga antud koguseid on lihtne vastavalt seltskonnale ja isu suurusele jagada või korrutada  ning kindlasti ei maksa retseptist väga rangelt kinni pidada vaid tegemise käigus muudkui maitsta ja lisada, maitsta ja lisada ja sedamoodi siis see OMA õige hummus lõpuks valmis timmida.


Hummus:
2 purki kikerherneid (koos osa vedelikuga)
3-4 küünt küüslauku
3-4 spl Tahini pastat e. seesamiseemne pastat
1 suurem sidruni mahl
0,5-1 tl jahvatatud vürtsköömneid
oliiviõli
meresoola
soovi korral paprikapulbrit
soovi korral cayenne pipart

Serveerimiseks:
ciabattat või pita leibasid
vabal valikul: paprikapulbrit / lehtpeterselli / koriandrit
/ hakitud tomatit / röstitud paprikat / musti oliive /oliiviõli



Kurna kikerherned vedelikust ja jäta osa vedelikust alles. Tõsta nad kaussi koos puhastatud küüslauguküüntega. Lisa kohe veidike konservist alles jäänud vedelikku, terve sidruni mahl ja püreesta saumiksriga ühtlaseks massiks.
Kui asi tundub kuiv, siis lisa veel konservivedelikku ja kui vaja, siis veel. Nii kaua, kuni su püree piisavalt kreemja tekstuuri on saavutanud.
Lisa nüüd Tahini pasta, meresool, vürtsköömned, törts kvaliteetset oliivõli ja soovi korral paprikapulbrit või cayenne pipart. Sega hoolega läbi ning maitse, vajadusel lisa veel üht-teist, et maitsed paika timmida.

Serveerimiseks:
a) Tõsta hummus kaussi ning puista üle paprikapulbri, kvaliteetse oliiviõli ja hakitud lehtpeterselli või koriandriga ning paku kõrvale pita leibasid.
b) Lõika ciabattast õhukesed viilud ja rösti õrnalt krõbedaks. Kata need hummusega ning puista üle paprikapulbri või hakitud letpeterselli või koriandriga. Minule meeldib peale veel kuhjata hakitud tomatit või röstitud paprikat (kas ise röstitud või purgist).


4 kommentaari:

  1. Hummus on ka minu kohustuslike katsetuste nimekirjas. Kikerherned ja tahini ammu juba riiulis ootamas, kuid miskipärast pole ikka veel jõudnud. Nüüd peab aga kindlasti ära proovima.

    VastaKustuta
  2. Liisi, ettevaatust! See on sõltuvusttekitav ;)

    VastaKustuta
  3. retsept on väga tabavalt kirjuttaud. sõin ise ka umbes poole ära, enne kui serveerimiseks läks ;)

    VastaKustuta