teisipäev, 17. aprill 2012

Kanasalat seesamikastmes

Kui ma pühapäeval alustasin sellest postituse kirjutamist, siis oleksin tahtnud muljetada soojendavatest päikesekiirtest terrassil, esimese grilli lõhnast, esimesest pikast rattasõidust, krookoseõitest ja millest iganes toredast veel, aga tutkit! Täna suudan ma ainult öelda seda, et mul on paganama STRESS sellest külmast ja talveriiete kokku-lahti pakkimisest! :D
Tegelikult ma nii pessimistlik siiski ehk ei ole. Ega see päike ja soojakraadid tulemata jää ja õige pea saame juba kõrvetava päikese ja õhupuuduse pärast vinguda. Ikkagi eestlased.
Salati tarbeks oleks väga tore soovitus olnud grillilt tolmukiht küll maha pühkida ja lõke üles seada, aga kel paksem nahakiht peal, saab seda siiski teha. Teised saavad kindlasti kodustes tingimustes ahju najal ka hakkama. Mina näiteks! (Aga parimad kevadekuulutajad ongi siiski ju need peremehed, kes looduse kiuste, õllepudel käevangus, oma esimesi grillimisi toimetavad. Seda muidugi samal ajal, mil naispere, ninad vastu klaasi, toasoojas esimesi palukesi ootavad. Vot see on armastus ja kodukord!) 



Salatist aga niipalju, et ma olen sellest täielikult sõltuvuses. Pärast seda kui ma Helsinki mingisuguses suvalises Delis nälja kustutamiseks ühe suvalise "Oriental"-i haarasin, olen ma seda kodus muudkui uuesti ja uuesti järgi teinud. Rahuldab kevadise krõmpsu ja rohelisevajaduse, on üpriski toitev, veidi puuviljaselt magus ja mõnusa idamaise seesamikastmega. Lihtne-kiire-perfektne!
Ja kui ma muidu üritan kehva tujuga blogi mitte rüüstada, siis seekord ma pidin seda siiski tegema, sest lugesin just, et seesamiõli lisaks kõigele muule heale leevendab ka stressi!? Ühesõnaga lähen koju, viskan talvejope nurka ja hakkan salatit tegema!

Kogusest jagub kahele-neljale.

Vaja läheb:
omal valikul värskeid salatilehti
paar viilu ananassi (parim värskena)
peotäis viinamarju
peotäis india pähkleid
2 suurt kanafileed
Kana marineerimiseks:
3 spl oliiviõli
1spl seesamiseemneõli
1spl sojakastet
meresoola, purustatud musta pipart
Kaste:
1spl seesamiseemneõli
1 spl sojakastet
2 spl riisiäädikat
3 spl oliiviõli
1 spl suhkrut
1 tl musti või valgeid seesamiseemneid


Sega kokku kana marinaadi jaoks vajalikud ained. Tõsta kanafileed marinaadi ja lase 30 minutit maitsestuda.

Küpseta kanafileed keskmisel kuumusel ahjus (võimalusel grill-funktisoonil) või kuumal grillil valmis. Olenevalt fileede suurusest võib selleks kuluda 15-25 minutit. Tõsta fileed ahjust välja ja jahuta maha.

Rebi salatilehed taldrikutesse, puista peale hakitud ananass, viinamarjad ja india pähklid ning aseta kõige peale viiludeks lõigatud jahutatud kanafileed.

Sega kokku kastmeained, nirista salatile ning serveeri kohe.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar